Krajowa Odznaka Jakości dla szkolnego projektu eTwinning
Z radością informujemy, że projekt eTwinning „My Magical Place: Exploring the World, My Country, and My Imagination”, realizowany przez uczniów klasy 2B, otrzymał Krajową Odznakę Jakości!
To prestiżowe wyróżnienie przyznawane jest projektom, które wyróżniają się wysoką jakością współpracy międzynarodowej, innowacyjnością oraz wartością edukacyjną.
Koordynatorem projektu była pani Katarzyna Kubica, a za jego realizację w klasie 2B odpowiadały panie Anna Babiarczyk i Agnieszka Wnętrzak. Współpraca obejmowała szkoły z Grecji i Słowacji, co pozwoliło uczniom zdobyć cenne doświadczenia i rozwijać kompetencje w międzynarodowym środowisku.
Gratulacje dla uczniów klasy 2B! Ich zaangażowanie i praca zostały zauważone i docenione - jesteśmy z nich bardzo dumni!
Czym jest Krajowa Odznaka Jakości?
To najwyższe krajowe wyróżnienie w programie eTwinning, przyznawane projektom spełniającym europejskie standardy i mającym realny wpływ na rozwój edukacji. Odznaka potwierdza profesjonalizm nauczycieli oraz aktywne, twórcze uczestnictwo uczniów w międzynarodowej współpracy edukacyjnej.
Strona TwinSpace projektu: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/my-magical-place-exploring-world-my-country-and-my-imagination/twinspace/pages/home-introduction
Eksperci Krajowego Biura eTwinning ocenili projekt bardzo wysoko. Poniżej fragment oficjalnej opinii:
Projekt „My Magical Place…” to niezwykle inspirujące przedsięwzięcie, które w kreatywny sposób łączy eksplorację świata rzeczywistego z wyobraźnią uczniów. Zrealizowane działania pokazują, jak skutecznie można rozwijać kompetencje językowe, międzykulturowe i cyfrowe w międzynarodowym środowisku. Na szczególne wyróżnienie zasługuje pomysł stworzenia „Collaborative map”, który nie tylko pozwolił uczniom poznać miejsca ważne dla ich rówieśników z innych krajów, ale także sprzyjał budowaniu otwartości i ciekawości wobec innych kultur. Dzięki wspólnej pracy mapa stała się przestrzenią wymiany doświadczeń i perspektyw. Równie interesującym elementem projektu był e-book „Adventures of Teddy B.”. Ta wspólna opowieść to przykład rozwoju kreatywnego pisania i pracy zespołowej. Wspólne tworzenie historii pozwoliło uczniom wyrazić siebie, rozwijać umiejętności narracyjne i jednocześnie dobrze się bawić.